Renovering hall.

Under slutet av förra veckan renoverade jag och Mattias vår lilla hall ett lagom projekt att ro hem inom en väldigt kort tid. Golvet gjorde vi ingenting med då hallen och köket har samma golv så det får bli i framtiden när köket står på tur.
 
Ja detta är före renoveringen, i denna lilla hall är det fyra(!) dörrar och det grundar sig i att huset från början var tänkt för två generationer. Här ser man en glimt av entréhallen.
Bakom den lilla dörren gömmer sig badrummet fyllt med fasa ;-)
En liten närbild.
Under arbete. Bröstpanelen, lister och foder är målade och den gammla tapeten är nedriven helt då den bubblade överallt.
Hjärtat sätter första våden för andra gången och utan svärdommar över elaka bubblor denna gång.
Klara! Ljust, fint och lantligt, nu ska det bara piffas lite. Min tanke är att sätta upp gamla fotografier på min farmor och farfars föräldrar men sen hittade jag även gamla fotografier på vinden och de är så fina att de nog också får vara med. Ja här ser ni förövrigt in i den tredje hallen där alla våra jackor, skor och annat ligger snyggt och prydligt i en praktisk hög i väntan på bättre tider.
Närbild på nya tapeten som är ett riktigt fynd från Rusta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0