1 dag kvar

tills bus i magen är beräknad att komma och Mattias ligger däckad i feber =( käns inte alls bra ifall bus får för sig att komma enligt tidtabellen. Funderar på om de kan neka Mattias att vara med ifall han är sjuk, jag vet att de har karantänrum på förlossningen ifall jag skulle vara sjuk men hur är det om ens partner är sjuk?
Tänk om han inte får vara med vem tar jag med mig då? Finns det någon frivillig eller måste jag hota någon att ställa upp jag vill ju inte plocka nån från gatan direkt.
Jag får ta och ringa förlossningen imorgon så att jag kan släppa dessa oroväckande funderingar och veta säkert vad som gäller.

Idag har jag faktiskt varit rätt effektiv här hemma jag har slipat och även hunnit måla klart lilla fönstret i köket och jag är nog faktiskt rätt nöjd med resultatet och nu syftar jag på spacklingen/slipningen. 
Jag målade även klart mitt lilla köksprojekt till tjejerna och tvättade det kurbitsmönstrade tyget som jag köpt på panduros rea, jag tror att det kommer passa fint till deras köksbänk. Jag hade egentligen tänkt mig något smårutigt/randigt tyg men Isabelle tyckte så mycket om det här och det finns hemma redan så då kan jag sätta saxen i det redan imorgon.
Imorgon tänker jag nog passa på att ta en sväng till Norrtälje och hamnladan för att göra lite loppisfynd till deras kök och kanske lite fynd åt mig själv med det kan ju tänkas att de har lite krimskrams som kan falla mig i smaken ;-) Funderar på om jag ska åka alldeles själv utan barn det lär ju dröja innan jag kan få den möjligheten igen.

Till middag idag blev det köttbular och kokt potatis och tjejerna åt som senast de länsade i stort sett fatet med köttbullarna och hade Mattias haft aptit för att inta middag så hade det inte funnits en enda kvar. Jag får ta det som en fin komplimang helt enkelt eftersom matlagning inte är min starka sida.

Nä nu ser jag i kors så sussiluss på er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0