En ljusare framtid.

Ja det har vi alla att se fram emot just nu när vi kommer allt närmare våren och ja jag längtar jättemycket inte bara för att vi ska ha en liten vårbebis utan för att våren helt enkelt är härlig!

Som ni ser har jag lyckats göra en ny vårig bloggdesign också så hoppas att den ser okej ut i eran dator också, är det ngt som ser knasigt ut får ni hojta lite så ska jag se om det är något som jag kan åtgärda.

Idag har vi varit in till IKEA och handlat lite saker till köket då Mattias ledsnade efter att ha fått ugnsluckan i handen för femtioelfte gången så nu har vi lite att pyssla med i köket och lite mer byggmaterial behövs hem så byggmax here we comes again! Så fort släpkärran tinat fram...
Har jag nämt tidigare att vi ska bygga skafferi också? Det ser jag fram emot så har ni tråkigt kan ni få börja virka sådana där spetsar man har på hyllkanterna för det är så fint och därmed ett måste eller hur? ;-) Skafferiet ska förövrigt byggas i pärlspånt och så ska det bli bröstpanel i köket vilket har funnits en gång förut då det fanns rester av bröstpanel i en skrubb/garderob som fanns i köket när vi köpte huset. Då fanns det också ett skafferi men allt detta behövdes slitas ut och ett nytt kök kastades sedan in som hastigast, vi har insett hur dåligt det fungerar och ritat samt skissat om vårt kök x antal gånger sedan dess men nu har vi då äntligen fastnat för en lösning som verkar vara hållbar.
Kan 2011 bli året då vi färdigställer hela nedervåningen och då menar jag med lister och rubbet? Det återstår att se.

Jag har glömt att berätta att vi tog med tjejerna på ett äventyr här för någon helg sedan och de hade inte en aning om vart vi skulle men målet var globen och Disney on ice vilket uppskattades jättemycket av tjejerna. Misstänker att det kan bli en repris nästa år då showen heter princess and hereos. En show som tjejerna troligen kommer uppskatta än mer prinsessgalningar som de är.

Nu är det nattinatt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0