11 dagar kvar

Insåg nyss att Isabelle kom 9 dagar före beräknad födsel men det lär knappast bus i magen göra eftersom h*n fortfarande skvalpar runt fritt och vill inte alls fixera sig käns det som. Ny tid hos BM är iallafall bokad till den 28 februari och jag måste erkänna att jag hoppas på att slippa gå dit och att jag då istället sitter hemma och sniffar bebis.
Idag har vi varit till Therése och Daniel vi hade med oss semlor från kvantum och jodå de var goda men semlan på Blixten var i en klass över. Jag fick idag äntligen tag i plattor till tensen också och det blev från kronans på Gränby på apotek hjärtat var det ingen av tre(!) apotekare som viste vad en tens var för ngt överhuvud taget. Nu vet jag också att kronans har plattor i sortimentet så jag får spara förpackningen och ta med mig till vårat apotek så kanske de kan ta hem nästa gång så slipper jag åka till Uppsala för det.

I fredags gjorde vi en ny gipsmage så nu har vi tre stycken magar som jag inte vet vart jag hänga men de hittar nog sin plats såsmåningom. Dessutom lyckades jag lage en smarrig middag också bakpotatis med laxröra till som är värd att repetera.
Igår var jag och tjejerna till flygis och storhandlade, när jag står och försöker hitta ett bra paket fläskarée så hör jag tjejerna säga "Mamma där kommer polisen!" mycket riktigt två stycken poliser kom gåendes varav den yngre av dem tog sig tid för att prata en stund med framförallt Tindra. Jodå hennes dag var gjord sedan och på vägen hem deklarerade hon att hon ska bli en tjejpolis fast brandman var tydligen inte helt fel det heller.
Vad gjorde då polisen på flygis? Jo de skulle faktiskt inhandla fikabröd men vet inte om de hittade ngt. i köttdiskarna som ligger efter fikabrödet.

Mattias var på skjutövning igår så även min karl var uniformerad igår vilket han gjärna kunde få vara oftare, uniformerad alltså ;-)


Kommentarer
Postat av: jannice

å,spännande. snart dags. hoppas du hinner föda bebisen innan den 28e..

2011-02-21 @ 08:48:40
URL: http://jannicelindell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0