Enduro, ridning, kalas och annat smått och gott.

Ja nu har jag sådär mycket att skriva om igen =)

Förra söndagen var vi ut till Torkelsbo med min svåger och körde lite i spåren där och jag måste ge mig själv en klapp på axeln och säga: fy tusan vad grym jag är! Jag har inte kört på två år och jag har knappt kört gasgasen alls och totalt kanske jag har kört max tio gånger.
Mattias tror jag dog en smula när han insåg hur mycket jag glömt när jag snabt gick igenom för honom vart koppling, växlar, frambroms och bakbroms satt. Jag fick inte ett ända rätt och han trodde på allvar att jag först skämtade... Nej det gjorde jag inte det var helt borta ur huvudet men som tur var fick Mattias rätt att har man en gång lärt sig cykla så sitter det där =)
Tuffade en liten sväng med Mattias som åkte bakpå och sen tuffade jag lite själv med Daniel som "barnvakt" jag måste säga att det är verkligen perfekta spår för mig som inte är så van och kul hade jag också. Jag åkte bara omkull en gång och det var i en lite knepig kurva och då kom "Kickers to the rescue" och kickade igång motorcykeln åt mig för det är något jag inte klarar av själv och det käns jäkligt drygt. Jag orkade iallafall lyfta upp motorcykeln själv efter vurpan och det grejade jag inte förut. Lite svett, mycket glädje och bara ett blåmärke kan sumera förra söndagen.

I veckan tuffade det på som vanligt i stort sett men i tisdags fyllde Tindra år och hon blev riktigt nöjd med sina presenter. I onsdags kom mormor och Therése för att fira henne. I lördags hade hon kalas men det var bara en kompis som kunde komma men så blir det väl ibland kanske. Tindra var iallafall nöjd trots att lilla jag kom lite av mig =/
Igår kom det mer kalasgäster och då fick alla tjejerna paket och tänk vad en present som rekomderas från 9 månader kan roa hela familjen fast nu verkar det som om Josefin får ha den i fred åtminstone för stunden.

Sen så mumlade jag något om ridning också och jodå i torsdags var jag på min första ridlektion på evigheter och rida regelbundet är det ca åtta år sen sist. Efter att ha ridit i max tre minuter så fick vi ta bort stigbyglarna så min allra första lektion reds helt utan stigbyglar. Dagen efter kändes det ordentligt i rumpan och bukmusklerna vill jag lova men inte mycket i benen.

Idag har jag och tjerna varit och besiktat bilen i Östhammar men först fick vi köra en liten omväg förbi Mattias jobb utanför Uppsala då han glömt remissen till sjukgymnasten hemma. Med 10 minuter till godo kom vi till östhammar och bilen gick igenom men inte släpkärran som behöver en ny bromslampa och två nya hjullager så ska den också gå igenom fläckfritt.
Efter besiktningen gick vi en vända i Östhammar där vi passade på att ta en fika tjejerna valde wienerbröd och jag valde en riktigt god smörgås med en grekisk röra på. Efter fikat tittade vi in i Loppisen bredvid men den höll tjejen på att stänga ned lite synd eftersom jag velat gå in där ett flertal gånger men alltid lyckats pricka in när hon haft stängt =/
Tjejerna insisterade på att gå in på modelmini också som hade väldigt mycket fint som skapade stort habegär men det får kanske bli av en annan månad. Mycket trötta rullade vi sen hemmåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0