Åter till vardagen

Ja då var Mattias semestervecka över och vi återgår till den hastigt flygande vardagen även fast dagis får vänta ett slag till kommer ju inte ens ihåg när de skulle vara tillbaka där ;-)

Idag var jag tvärsäker på att Josefin skulle till BVC för 6 månaders koll och sprutor så var det inte vi skulle ha varit där i fredags men nu hade vi sådan tur så att vi får komma redan på torsdag istället.
Imorgon blir det Tandläkaren fr Isabelle och jag väntar med spänning för att se om hon tänker visa tänderna sist gick det ju sådär men hon är laddad idag inför besöket. Vi gick ju till Mattias och min tandläkare i Östhammar sist som är riktigt bra men sen ringde de och sa att tjejerna inte får gå dit för att Stockholmslän har bestämt att barn bosatta i vårt län endast får gå till tandläkare inom länet (skitbestämmelser om ni frågar mig).

Semesterveckan inledde vi med att fortsätta säkra värmen inför vintern så nu har vi en hel del ved hemma som ska kapas och staplas, tänk vad ved värmer flera ggr. om =)
I Tisdags em. tog vi husvagnen och for upp till Dalarna som för den delen har sjukt dåligt med skogsvägar har vi noterat åtminstone i närheten av Rättvik där vi spenderade onsdagen med att titta på alla vackra 50-tals bilar som cruisade runt under classic car week som pågick.
Jag föll pladask för stranden i Rättvik långgrunt, riktig sandstrand och dessutom inga hundförbudsskyltar vilket verkligen är toppen för oss med hund. Lexie gick tillochmed ut i vattnet frivilligt vilket talar om hur varmt det är då hon är en riktig badkruka!
På em. började vi dra oss hemmåt och då stannade vi till vid Falukoppargruva och kikade runt lite där så nu kan vi säga att vi varit där med =)
Torsdagen var det hemfärd som gällde men det blev ett stopp vid rullsand för lite bad där med men där mötte vi genast av hundförbudsskyltar så då fick Mattias stanna i husvagnen med Lexie. Jag tycker det verkligen är trist att Rullsand inte kan avsätta en liten del av den låååånga stranden som de har till oss hundägare. Jag tar gärna en del av den "sämre" stranden bara möjligheten finns.


Isabelle på dalahästen i rättvik

Isabelle linslusen och Tindra strandävenyraren på stranden till Siljan i Rättvik. Promenadbryggan var helt fantastiskt ch lång som bara den tur att det hägrade en glass i slutet ;-)

När jag tittar på de här korten måste jag påminna mig om att vi faktiskt var i Sverige

Fantastiskt vackert! Mina älsklingar är ute och promenerar i det långrunda vattnet.

Jag kunde för en gångs skull njuta av sommarvärmen jag med istället för att tycka den är jobbig.

Josefin spanar efter storasystrarna fast här har vi bytt strand till Rullsand, får vi en riktigt fin augustidag så funderar jag på att med mig tjejerna och åka upp igen för det är verkligen en härlig strand där.

Kisar lite för solen min söta lilla badkruka.

Kan man bli sötare?

Hur gick det med träningen då undrar ni säker ja vi har haft semester så vad tror ni ;-) Nu kör jag igång igen och idag blir det magen som får sig en omgång av situps.

Kommentarer
Postat av: jannice lindell

å,de e så kul å se bilder å vad josefine har vuxit mycket sen man såg bilderna sen sist! roligt att ni var uppe på classic car week. dit brukade vi alltid åka förut. hade ni lång bilkö kanske?:)

2011-08-08 @ 21:47:09
URL: http://jannicelindell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0