Hurra vad skoj!

Vi ska åka ned till Ullared om mindre än en vecka!
 
Det bestämdes lite sådär bara ändå och var något som jag verkligen inte trodde skulle bli av i vår men förutsättningar förändras hela tiden och ibland är det bra. Wieee det här kommer bli roligt och spännande eftersom vi åker hela familjen...
Jag tänker försöka uppdatera Josefins garderob för ett år framåt så jag har gått igenom alla kassar med kläder från st 62-80 vissa plagg undrade jag varför jag öht. sparat på då de inte ens duger att ha här hemma.
Jag har även gått igenom 104 och 116 kläderna så nu kan inköpslistan påbörjas på allvar åtminstone när det gäller tjejerna.
Funderar på vad jag själv behöver uppdatera min garderob med men jeans är jag i skriande behov av så det är en solklar punkt på listan iallafall, lite linnen, ett gäng tröjor en badräkt/bikini och sen lite smått och gott.
Är så glad att det löste sig med hundvakt också med tanke på att det blev rätt kort varsel så Lexie kommer få vara hemma hos pappa och Kerstin där hon sannolikt kommer terrorisera Brasse och lilla yrvädret Valter.

Jag har börjat fundera på när vi ska ha dop för Josefin också och vart vi ska ha det någonstans, prästen är ju given iallafall då det är dumt att byta ut ngn. som man gillar. Isabelle vill att Josefin ska döpas i trädgården precis som hon gjorde själv är jag lite tveksam för kan vi ha tur med vädret två gånger? Fast det var mysigt att vara ute i trädgården och ha dop så det tåls nog att tänkas på en gång till.

Josefin har fått börja äta ersättning då hon inte gick upp i vikt som hon borde så det blev bara 3½ veckas amning vilket käns rätt värdelöst då jag hoppats på att få amma längre än vad jag gjorde med både Tindra och Isabelle. Nåja nu har vi istället en mer belåten och nöjd bebis vilket även ger en gladare och mindre frustrerad och gråtfärdig mamma och som Mattias så omtänksamt/tröstande sa "tur att du inte är en ko då hade du inte blivit långlivad".
Mattias köpte en flaska till Josefin som efter en veckas användning såg jätteskabbig ut och mer liknade en flaska man använt i flera månader full med repor i det tryckta mönstret och inte alls fin längre. Jag mailade till Esska om detta och passade även på att gnälla över den väldigt otydliga ml. graderingen. Två dagar senare närmare bestämt igår damp en ny flaska av annan modell ned i brevlådan och den här är jättebra med tydlig gradering och framförallt ett mönstertryck som inte går att skrapa bort med nageln.

Sist men inte minst lite bilder.


Världens finaste triss i prinsessor och eftersom flera påpekat att jag borde kunna sätta upp Josefins hår i tofsar var jag bara tvungen att prova men tycker hon är sötare utan dem.


Min karamellhibiskus blommar, vist är den fin.


Så här såg det ut för två veckor sedan nu blommar det krokus i backen bakom Tindra.

Kojbygge

Sover tryggt i pappas famn ♥

Rådjuren drar sig allt närmare huset så snart knackar de väl på och vill spana in vad som finns i kylen.

Kommentarer
Postat av: jannice

söt liten godbit hon är! =)))

2011-04-19 @ 00:06:49
URL: http://jannicelindell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0