Shopping på Thuns

Igår åkte vi till min morbror för att hämta hem en soffa vi fick så härligt att kunna kasta ut den gamla plysh soffan! På vägen dit passade vi på att gå in på Thuns och shoppa nya fodrade regnställ till Tjejerna det blev Didrikssons för hela slanten, Isabelle valde ett lila med prickar och Tindra ett rosa med stort R och så matchande vantar till det.
Jag tror att Tindra valde färg för att även matcha den nya fina mössan hon fick i födelsedagspresent från moster Louise med kusiner. Den är ifrån karinottilia som bor granne med min syster fast för mig är hon mer känd om "Karin bredvid".
Hon har mycket fint och brukar åka runt på marknader så vill man ha något som inte alla andra har ska man deffinitivt kika in i hennes nätbutik.

När vi satt oss i bilen och svängde ut från morbror säger Isabelle:
-Men jag fick inget fika!
-Nej du ville ju inte ha (säger jag).
-Och jag fick ingen saft heller.
-Nej du ville ju inte ha någon.
-Men jag tog faktiskt en banan mamma!

Haha gullunge kom på att det faktiskt bara var jag som tog fikabröd blandannat en supergod chokladkaka av något slag som var lite åt fudge hållet och som smakade lite knäckigt *mums*

Det hans med ett stopp hos mormor också som överaskade oss med kallops som satt fint i kistan för det var hur länge som helst sedan vi åt det och Isabelle åt massor tror faktiskt det var första gången som tjejerna fick kallops.
Med mig hem från mormor följde lite stickmönster på kläder till monchichi tindra fick ju en sådan i födelsedagspresent.

OBS: Detta skrevs i söndags den 5 september.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0