Todiloo

Ja faktiskt, jag ska ge er lite mer att läsa och dessutom mer sneakpeaks på vårat vardagsrum.

I lördags så vaknade vi med en febrig Tindra och ett litet monster på 4,5 år vet inte vem det var riktigt men den senast nämda och jag åkte ned på loppisen som var i folketshus. Jag hade en förhoppning om att hitta ett par skridskor åt monstret eller göra ett sådant där superfynd jag gjorde på förra årets loppis, ingetdera fyndades men jag ångrar att jag inte köpte Disney pussel åt tjejerna för 20kr st. men monstret drog mig raskt genom loppisen. Kommentaren när vi kom ut var: Mamma, jag viste att vi inte skulle hitta några skridskor på bokoteket. Biblioteket ligger i samma byggnad och tjejerna har döpt det till bokoteket, både Mattias och jag är eniga om att det låter mycket mysigare med bokotek än bibliotek.
 
Tillbaka i bilen efter loppis rusningen så ringde vi runt hos la familia men alla var upptagna på annat håll så då styrde jag kosan mot Norrtälje istället. Där fick Isabelle välja själv vilka affärer vi skulle gå in i och det blev Lekplaneten, Lindex, Akeba och babyproffsen. Själv fick jag välja en affär så det blev tovikka där ett nystan garn inhandlades till Isabelles ponscho.
Det blev även ett stopp på cafe hörnan där Isabelle fick kladdkaka med grädde och nu hade det lilla monstret helt försvunnit, nöjd med att få traska runt som hon själv ville och bara titta på allt spännande.
På kvällen gjorde jag en playdoo deg som jag lite taktiskt lade på köksbordet tillsammans med degsakerna i förhoppning om att köpa mig en liten sovmorgon vilket fungerade helt okej.

På söndagsmorgonen efter att ha slumrat en liten stund lyssnandes till tjejernas degande gick jag upp och bakade källarfranskor och kokade gröt. Vi serverade Mattias frukost på sängen som otroligt nog inte ens gick upp för en morgoncigg före frukost. Han kanske behöver ha frukost på sängen oftare ;-)
Efter den sena frukosten blev det en tripp till Uppsala där vi äntligen fick tag på skridskor åt Isabelle som blev jätteglad. Mattias styrde bilen hemmåt med tre snarkandes damer vilket mer hör till vanligheten tyvärr då jag numera somnar bara jag sätter mig på passagerarstolen.
Väl hemma så ilade jag och tjejerna ned till ishallen så Isabelle fick prova att åka lite och det gick jättebra, roligt hade vi alla tre.
Tindra mådde bra under dagen men sedan ville hon inte somna alls på kvällen så vi blev hemma igår.

Ja vad sysselsätter man sig med på en måndag om inte sticka lite nu när jag var så nära att bli klar med ponschon med endast ca fyra varv kvar att sticka slår det mig att shit vad liten den ser ut! Börjar fundera på om det verkligen är rätt stickor jag använder så raskt hämtar jag mätstickan. Resultatet av mätningen blev minst sagt en katastof... Jag har kollat på US mått istället för mm hur kan man vara så korkad? Två hela mm var det som skiljde så det var inte en tanke på att trolla utan bara snällt riva upp och börja om från början. Härligt när jag dessutom i stort sett lovat Isabelle att den ska bli klar till helgen =/

Det var här jag slogs av hur liten den såg ut.

Ja vad säger man? Klantarsel skulle kunna vara passande.

Tur i oturen att mitt favoritgarn är lätt att repa upp.

Sedan var vi till BM i måndags också hela familjen vilket var mysigt, jag blev rekomenderad att äta rostbiff och broccoli inte mig emot ;-) Ja hon nämde blodpudding och *uäck* leeeverpastej med. Pastej äter jag enbart av misstag eller när någon misshandlat en smörgåstårta med detta fruktansvärda smörgåspålägg.
Jag hade ett blodtryck på 100/60 och bebis bus hjärta pickade på i 158 slag/min så snabt slog aldrig Isabelles hjärta hon var uppe i 150 som max. Tindras journal har jag inte hittat så det är svårt att jämföra med henne just nu.
Senare på kvällen bakade jag kladdkaka som blev spolierad då ngn. rattat upp graderna på ugnen efter att jag slagit på den. Tyvärr hade sockret tagit slut så det gick inte att göra ett nytt försök till Isabelles stora besvikelse. Annika och Max var över och lekte (mest Annika) med playdoo leran en liten stund och herrarna promenerade de små vofflorna runt hela Hallsta.

Igår så ringde de från dagis ca 40 minuter innan dagen var slut då hade Isabelle blivit dålig och dagis hade haft svårt att få tag i både mig och Mattias. Jag hade glömt ge dem numret till min nya avdelning och Mattias telefon strulade. Hade jag däremot kollat min mobil efter det jag ätit lunch så hade jag sett att de ringt så typiskt för "tänk om om jag bara hade".

Nåja idag är vi iallafall hemma och jag har tänt en brasa så nu är det riktigt rart inne, till frukost kokade jag havregrynsgröt jag har blivit en riktig grötmamma =) Tindra vill baka chokladmuffins, Isabelle vill baka chokladbollar och jag vill baka en ny kladdkaka så ja att det blir något med choklad är vi iallafall överens om.

Förövrigt så ser ponschon ut så här just nu.

Lite skillnad mot innan nu är den typ lika stor som innan jag repade upp den, fattar inte vad jag tänkte med eller snarare inte tänkte med. Gravidhjärna?

Lovade lite kort på våra rariteter som vi fyndade under huset så jag har passat på att ta kort på dem också tyvärr fick jag inte till något bra kort på hela flaskan då det är så mörkt och trist inne.





Efter att ha googlat på Gahns Uppsala fick jag fram att det troligen har varit en hårprodukt i vår flaska utvecklat av frisörmästare Wats från Odensala. Wikipedia och google är bra grejor ;-)


Isabelle var också med och snickrade under renoveringen. Här håller vi på att isolera som ni ser valde vi att isolera betydligt mer än 10cm det blev så mycket som 30cm på sina håll där torpargrunden tillät det.

Eftersom golvet nu hamnade i nivå  med köket så blev det ju inte i nivå med kaminen längre och ja här har vi (läs Mattias) nu flytspacklat och lagt klinkers medans jag var behjälplig med fogningen. Som ni ser har Mattias satt en "skumgummi" list närmast kaminen för att en dag kanske man vill plocka ned den och då vill man ju inte att den ska sitta fast i flytspacklet.

Så en liten sneakpeak som synes saknas lister och foder ännu och inredning förstås. De gråa tapeterna som ni ser reklamerade jag pga av en liten defekt så dem fick vi helt gratis. Tänker inte berätta om defekten här för de flesta säger sig inte se den om inte vi påtalar den ;-) vi däremot är rätt irriterade på den men nu får tapeten sitta tills bebis bus i magen kommit förbi klotterstadiet vi vet att h*n kommer genomgå.


Nejmen en häxa i vårat vardagsrum!

Oj en till!
Vi hade ett litet halloween party som tjejerna tyckte var jättekul så det kan nog bli ett till nästa år fast då ska vi skrämma ihop lite fler gäster. Ni har väl koll på att halloween och allahelgona är två olika helger?

Fyra barn vid köksbordet =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0