Sommargästerna har återvänt.

Japp nu är sommaren snart  här och med den även sommargästerna på gott och ont. De första träffade jag igårkväll när jag åkte hem från jobbet mellan vällen och petbol. Varningsblinkers som syntes på långt håll jahapp tänkte jag nu har ngn smällt en älg igen. Detta var bara några hundra meter ifrån där min älghistoria utspelade sig för snart ett år sedan. Tack och lov var det ingen viltolycka utan de hade bara tappat ett hjul på sin släpkärra som var fullastad med tryckt virke toppad med en gräsklippare. 
Erbjöd mig att ställa upp med att hämta vår kärra och hjälpa till men den rara "tanten" tackade bestämt nej och sa att vi får skylla oss själva som lastar överlast och det har gått väldigt svajigt sen vi åkte hemifrån. Försökte åtminsone få henne att ta emot min reflexväst som jag har i bilen men se det gick inte det heller. Hennes man gick och letade efter fälgen med däcket men jag tror inte han hittade det för det lär ju ha rullat all världens väg.
Jag sa hejdå och åkte vidare hem då jag tänkte lite mer på deras kärra och kom fram till att deras kärra såg inte så himla överlastad ut, jag har sett mycket värre. Jag tror att den där fälgen inte suttit fast som den ska för övelast borde ju inte leda till att man tappar en fälg eller tror jag fel?

Jag berättade aldrig hur illa det gick med Mattias bil men fästena ibak som ska hålla upp rbakpartiet gick av pga. rost och då föll den ned direkt på däcken. Mattias sa att det bara blev ett stort svart rökmoln bakom dem och att bilen ställt sig och glidit på tvären längsmed vägen en bit. Bilarna bakom hade bromsat rätt rejält om jag förstod Mattias rätt men jag tycker att det är märkligt att ingen av dem stannade och frågade hur det gick.
Bilen blev iallafall ståendes på en infart till ett villaområde tills Mattias och hans mamma kunde åka dit på kvällen där Mattias gjorde en provisorisk lagning (ni får fråga hur när ni träffar oss) så att han åtminstone kunde köra hem den. Nu ska den få en enkelbiljett till skroten men jag fattar inte att detta inte uppmärksammades på besiktningen förra året.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0