Sköna söndag i den goda matens tecken,

Ja så var helgen nästan slut igen =/

Idag vaknade jag till solsken och att Mattias och Isabelle fixade frukost på sängen åt mig mysigt! =)

Vi åkte in en sväng till Uppsala och spanade på lite bilar, köpte färg till kaninburen och kompostgaller till betesburen som ska byggas. Till lunch blev det MC Donalds och CBO så grymt god burgare. Väl hemma igen tog jag mig an gräsmattan så fort Mattias hade ryckt igång gräsklipparen för första gången för i år och till våra grannars förtret så startade den galant =)

Tjejerna åt pasta och korv till middag och båda var i säng tidigt ikväll, Isabelle var så himla sur och grinig så hon fick åka i säng före kl. sju och när jag nattade Tindra bara en liten stund senare låg hon och drog härliga timmerstockar.
Mattias och jag åt biff och potatisgratäng till middag *mums* sedan blev det smulpaj med rabarber och hemgjord vaniljsås till efterätt. Jag hoppas nu att vår rabarber sätter lite mer fart för nu försvann hälften av stjälkarna som kommit, det vore ju trevligt med mer rabarberpaj.

Tindra har en granne med fru och barn utanför sitt fönster

Tulpanerna på kvällen

Mattias och Isabelle hittade en kopparödla när de plockade blommor till mig =)




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0