Ugnspannkaka

Japp nu står en ugnspannkaka i ugnen med bacon och äpplen i *mums* förstår inte varför vissa tycker att pannkaka är svårt det är ju det enklaste som finns men att steka ägg däremot det är en annan femma You know! ;-)

Så här gör jag min ugnspannkaka iallafall:

4dl mjöl
8dl mjölk
5 ägg

1paket bacon
1-2 äpplen

Jag börjar med att skära baconet i bitar och steker ev. på det samt tärnar äpplena. Vispar ihop mjöl och mjölk lite i taget för att undvika klumpar. Sist i med äggen och sedan åker allt i en långpanna som jag penslat med olja. In i ugnen 225° tills den fått fin färg. Servera med keso och lingonsylt.

Skulle jag nu ha velat gjort vanlig pannkaka hade jag smält 50gram margarin och hällt direkt i smeten före äggen annars blir smeten ful och sedan stekt som vanligt utan att behöva ha i mer margarin i stekpannan.

Japp det var mina pannkaks erfarenheter vill ni ha plättar får ni ta det med mannen i huset för det mina vänner är inte min grej.

Nu ska det städas lite snabt och hängas lite tvätt innan det bär av till jobbet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0