Fredag igen =)

Ja så var det fredag igen dagen vi alla längtar efter. Det finns vissa galningar dock som går in och jobbar 12 timmar pass extra i helgen vilket säkert ger dem sköna slantar till semestern. Själv så värdesätter jag att vara ledig i helgen vad jag hittar på får vi se men Isabelle ska till moster Louise vilket hon frågat om varje morgon ifall det är idag. Varje dag har hon fått samma svar att nej det är inte förens på lördag och då har hon skrynklat ihop ansiktet till en butter min och sagt "Åh Typiskt!" och stampat iväg =)
Jag har frågat Tindra om hon vill göra ngt särskilt i helgen med bara mamma och pappa men inte fått ngt svar fast när jag lämnade henne på dagis sa hon att hon ville åka till moffa och kestin och rida. Vi får se vad vi kan göra åt den saken.

Jag skulle behöva påta lite härhemma också, i jordgubbslandet bland annat. Kikade i pallkragarna igår och konstaterade att potatisen verkar trivas, en del av sallaten har börjat titta upp och så även ärtorna. Sallaten hoppas jag verkligen på då jag planterat olika sorter för att kunna tillgodose allas gommar och ögon.

Vårat vatten är orange idag och jag hoppas att det är för att det regnade igår och inte för att det håller på att ta slut. Det vore inte bra om det tar slut nu i helgen för jag måste tvätta åtminstone tre maskiner. Blundar och hoppas att jag får i mig extra mineraler alltid lika spännande med egen brunn men fasiken så mycket godare vatten än hallstas kommunala. Jag skulle aldrig betala en krona för det vattnet.

Nej ut och fredagsmys i solen nu alla och ni håll i hatten så att den inte blåser bort, själv ska jag rulla in mot jobbet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0