Man får inte lura skomakaren

Ja så sa min skomakare idag då jag var och hämtade mina skor som jag lämnade in igår för lagning. En av remmarna vid hälen lossnade för längesedan och så har skorna bara fått legat i skrubben och skräpat. Igår tog jag mig i kragen och lämnade in dem och tänkte nu får det kosta vad det vill men nu vill jag kunna ha mina favvo skor igen.

Vet ni vad det blev för hiskelig summa att betala? Jo 30kr! Det är skamligt att jag inte lämnat in dem tidigare, så jag tog mina skor och studsade lycklig ut till bilen där jag upptäckte att skomakaren gjort bort sig =/

Då remmen lossnade så satte jag dit spännet och den andra remmen till spännet lite provisoriskt på skon för att de inte skulle försvinna. Detta glömde jag informera om när jag lämnade in dem men tänkte att han lär ju ha lagat ett antal skor och lär ju uppmärksamma detta själv så det är bara nojigt av mig att ringa och berätta det. Jag skulle ha ringt....

Nåja fick gå in igen och visa att det blivit galet och ni må tro att hans fru skrattade gott åt honom =) det var iallafall snabt ordnat sprätta lite här och sy lite där men det var tur att jag stannade kvar så det blev rätt. Så jag fick mina dyra skor som inhandlades i Prag lagade samt lura skomakeren för endast 30kr så det måste verkligen vara väl använda pengar =)

Jag såg att han böt dragkedjor också, perfekt då ska jag lämna in Mattias vinterjacka som Lexie tuggade sönder kedjan på när han hade lite godis som låg i fickan.

Nej nu ska det stekas kånker. Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0