Isigt värre

Idag funderade jag på om jag och tjejerna skulle åka upp till folketshus där de hade julgransplundring(?) men istället åkte vi och hälsade på systeryster och Daniel vilket togs emot av ett jublande när jag berättade för tjejerna.
Mattias tittade på Therése bil och jag gav dem ett tipps för att deras vatten inte ska frysa så lätt det ironiska i det var att vårt eget vatten frusit när vi kom hem. Jag misstänker att det var jag som ställde kranen på för svagt droppande. Vi blev bjudna på mat, pizza närmare bestämt och det var längesedan jag åt så god pizza.

Fast vi ska inte klaga över vattnet för nu fungerar det igen för det hade bara frusit efter T-kopplingen vid varmvattenberedaren så vi hade iallafall varmvatten.
Tidigare idag skojade jag med Mattias och sa att vi inte behöver ngt kylskåp på vintern utan våran skrubb skulle fungera utmärkt som kylskåp jag tar genast tillbaka det. Skrubben skulle vara god som frys också. Sist vi var vattenlösa köpte Mattias storpack med 50cl mineralvatten så han tog fram dessa och de var helt(!) genomfrusna efter att ha stått på golvet. En förklaring till varför det aldrig blir varmt i hallen kanske.

En annan intressant sak var att Mattias hittade en av tjejernas hårsnoddar när han var ned och donade med vattnet under huset. Det är verkligen hög tid att renovera vardagsrummet och eliminera alla glipor mellan golv och vägg samt alla de oräkneliga som finns i golvet. Det är charmigt med gamla hus men ibland kan man önska lite att man byggt ett nytt från grunden.

Godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0