Gladare idag

Ja mitt senaste inägg var ju inte direkt ett glädjeskutt.

Jag hade en riktigt dålig dag då jag var förbannad och irriterad redan när jag kom till jobbet och beskedet på jobbet blev en extra krydda på moset. Jag brukar försöka låta bli att skriva om jobbet på bloggen eftersom jag känner att inte alla behöver veta hur det är men mot mina egna principer så är det rent ut sagt skit där just nu.

Efter två år är man inte värd en tillsvidare tjänst utan nu blev man erbjuden en annan tänst som jag inte kommer ihåg vad de gett för snitsigt namn. Den innebär iallafall att under ett års tid ska jag få upp mina teknik kompetenser och skriva ned allt det jag redan kan plus allt nytt jag lär mig. När ett års tid har gått och jag har dokumenterat allt detta då kommer jag att bli erbjuden en tillsvidaretjänst. Det som slagit mig är att det finns inga garantier för att de någonsin kommer erbjuda mig en tillsvidare tjänst. Så stanna kvar på fresse för att lära upp de nyanstälda teknikerna som inte kan något om hur vi arbetar för att sedan eventuellt bli dumpad efter ett år tänker jag inte ställa upp på så denna tjänsten kan de stoppa upp någonstans för jag är inte intresserad av den. Med det sagt så är det färdigskrivet om jobbet och jag har fått lätta lite på trycket.

Idag ska det hända en del saker här hemma, snö ska skottas, snö ska ned från uthustaket innan det ger vika, och så ska det sågas härlig ved. Vi skulle behöva ta en sväng förbi pappa och Kerstin också för våra små matnarkomaner har ätit upp allt hö i veckan och det är bara smulor kvar. Inte så kul att tugga på skulle jag tro av oinkandet i köket så poppy tycker nog detsamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0