Igår var en skitdag.

Ja igår var det verkligen en riktig skitdag pågrund av att forden var trasig, ringde i god tid till jobbet för att meddela att jag ej kunde ta mig till jobbet tydligen så är trasig bil ingen godtagbar ursäkt för att kunna ta sig till jobbet om man ringer i så pass god tid. Sen kvarstod problemet att hur skulle denna dagen lösas med min frånvaro och ja jag får väl ta en av mina surt förvärvade semesterdagar och låta den gå upp i rök pga. bilen tyckte jag. Men nej så kan man inte göra för semester måste man meddela om minst två månader i förväg...
Blev redigt arg och när jag blir sådär riktigt arg så grinar jag vilket i sig är riktigt jobbigt men framförde till min chef att han var välkommen att komma och laga bilen åt mig så att jag kunde ta mig till jobbet men jag kunde inte göra det. Talade också om att det är jävligt svårt att planera två månader i förväg att bilen ska gå sönder. Fick till svar att vi skulle prata mer om detta idag men hallå! Vad finns det att prata om tyckte jag för jag kan inte ta mig till jobbet idag och så är det punkt.
Nu hade autoexperten som tur var en framfjäder inne till min bil vilket biltema inte ens hade i sortimentet(!) så Mattias kunde byta den igårkväll efter jobbet. Som vanligt när det har med bilar att göra så räckte det ju inte bara med en trasig fjäder utan det ´var en bult som var trasigt också men detta lyckades han klura ut en lösning på.

Idag ska jag prata med facket och höra vad de anser om trasiga bilar och semester pga. dem. Jag är helt beroende av en fungerande bil för att kunna ta mig till jobbet de arbetstider vi har och för att tjejerna inte ska gå ännu längre dagar på dagis.
Hoppas på en bättre dag idag men ja, behöver jag säga att lusten att åka till jobbet försvann en aning igår men nu är det ju inte så lång tid innan jag kan gå hem och bara bry mig om saker och ting härhemma och släppa allt som har med jobbet att göra.

Sådärja då har jag fått skriva av mig lite och genast käns det mycket bättre. Nu ska vi piffa oss för dagis.

Kommentarer
Postat av: jannice

Ja,de kan man kalla en skit dag! Hoppas de löste sig=)

2010-12-07 @ 15:58:27
URL: http://jannicelindell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0