Nej men hej!

Är ni här och glor igen! Varför då? Här skrivs det ju ingenting minsann eller? ;-)

Idag är det en stor dag. Tindra har äntligen lämnat sina nappar till tomtemor och tomtefar efter flera månaders prat med ett blankt Neéj! Från hennes sida så sa hon igår att hon ville lämna dem till tomtemor och då sa jag att jamen då gör vi det imorgon.
Vi började med att välja ett fint band att trä napparna på och så knöt vi ihop det så långt allt väl men sedan var hon inte helt övertygad om att det var en bra idé och en stund verkade vi vara tillbaka på ruta ett med ett blankt nej.
Med lie prat och en mamma som ljög sig blå som en smurf så lyckades jag med att få henne frivilligt gå upp i skogen och hänga napparna på en enbuskekvist.
Sen ville hon gå tillbaka och titta på napparna men det lyckades jag avvärja och hon var glad över att få chansen att mumsa lite blåbär. Hon ville dessutom gömma sig så att skulle se när tomtemor kom för att hämta napparna.
Väl hemma bröt hon ihop då hon insåg att hon inte plockat några blåbär till Isabelle och Mattias men inte ett knyst om napparna!

När tjejerna skulle lägga sig så deklarerade Tindra att hon numera heter Pippi-Lotta och rättade mig flera gånger när jag sa "fel" namn. Hon skulle gömma sig också så att hon skulle se tomtemor och tomtefar när de kommer för att lämna hennes paket *gullunge*. Det tog tid för henne att komma til ro men nu sover hon gott.

Tindra har ju hunnit fylla tre år i veckan också så det har vi firat. Jag skulle köpa en alv från scleich på flygfyren i lördags när jag storhandlade men då hade de slutat med dem, vilka typer! Blev en onödig resa in till Uppsala bara därför och in på Gränby där jag till min lycka fann att de reade dessa alver så det blev inte bara en utan närmare bestämt fem stycken!
Det är ju jul snart så lika bra att passa på och bunkra lite, vet dock inte om det är till tjejerna eller mig jag köper dem men som tur är tycker tjejerna om att leka med dem. Lucky me så då behöver jag inte bekymmra mig för det än =)

Idag blev vi (läs jag) uppryckt ur lördagsvilan alldellese för tidigt och fick hastigt som lustigt bege oss till ENköping för att undsätta en somlig herre som glömt sin transponder hemma men blev ju lovad barnvakt och det glömmer man inte så lätt. Eller hur Jeffen! ;-)


Duktig tjej med ett stadigt tag om napparna.

En liten tår som glimmar men den är vid det här ögonblicket redan glömd

Duktig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0