Vårens första löprunda

Japp nu är den avklarad vårens första löprunda. Jag hade tänkt ta ett varv i elljusspåret men det var bara att glömma med två dm snö kvar i spåret kändes det inte så lockande. Istället blev det en kort runda förbi stallet. Konditionen var bättre än förväntat så det käns riktigt roligt. Magen fick en ordentlig omgång när jag kom hem för nu ska även gravidplutet bort så att mina medmänniskor slipper skämmas när de frågar om jag väntar barn.
Inte för att jag tar illa vid mig då jag är medveten om att de kg jag dragit på mig satt sig just på höfter och mage åtminstone säger byxorna det ;-) Dessa kg är jag faktiskt tacksam över för de har resulterat i att jag nu ligger på en normalvikt istället för under och därmed har löpförbudet som Mattias gav mig slutat att gälla. Han tyckte det inte var sunt att äta pygme portioner och löpträna minst tre ggr i veckan och det var inte heller sexigt med ett skelett i sängen sa han. Då vaknade jag och förstod hur illa jag såg ut. Så stora lass mat lär jag väl få sätta i mig så att jag inte trillar dit igen.

Det luktar smarrigt från ugnen där en baconlindad köttfärslimpa står och gottar till sig återstår att se hur den smakar ikväll.

Hoppas ni får en trevlig fredagskväll själv ska jag bege mig till jobbet nu.

Kommentarer
Postat av: Jannice Lindell

Duktig du är som har sprungit lite =) Men jag tycker faktiskt inte de ser ut som du är gravid. Var gömmer du ditt magplut? Jag ser inget.

2010-04-09 @ 16:56:01
URL: http://jannicelindell.blogspot.com
Postat av: Marie Lindell

Måste bara säga att jag tycker du är duktig som springer. Skulle själv vilja kunna det. Men för det första så tycker jag att det är kallt ute - går fortfarande med min Canada Goose jacka. T.o.m "jobb Micke" har kommenterat att det är inte OK att gå med den nu. Men gammal och fryssen som jag är så...

Sedan det där med magplut..vad tusan ska folk säga om mig."Ska du föda en elefant snart?" Tänk inte så mycket på utseendet. Springa kan du göra bara för att det är bra och du blir stark av det. Mat portionerna ska vara normala - annars kanske Mattias får detta skelet i sängen - Det vill du väl inte? Kram på dig och fortsätt springa./Marie

2010-04-10 @ 14:10:52
URL: http://www.trollikotteland.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0