Mycket på gång som vanligt ;-)

Vill börja med att säga förlåt till Lotta råkade ta bort din kommentar =( jag och nya datorn är inte alltid överens om vad som ska göras. Absolut måste vi ses det var ju hundra år sedan sist.

Javist har Elgiganten funnits länge i Uppsala men de har som sagt renoverat och haft sig så därför hade de en nyöppning där de bjöd på kaffe, godis och en del niceprice.

I veckan som gått har vi varit iväg och storhandlat hela familjen och vi var inte ens utmattade efteråt! Vanligtvis vill jag handla ensam och jag har tyckt att det är lättare att handla med båda barnen än att ha Mattias med och behöva se hans plågade min men ingen sådan min denna gången. Mysig matshopping var det och som vi rundade av på MC Donalds.
Inte lika mysigt var det dagen efter då min mage packade ihop på väg till jobbet så jag fick vända i dörren på jobbet i stort sett och åka hemmåt. Det kändes lagom trist för det är inte direkt gratis att åka 12 mil för en dag som försvinner i karens.

Har tvättat tjejernas overaller och vintervantar i impregneringsmedlet som jag oplanerat stoppade ned i shoppingvagnen nere på Gekås för det var ju så billigt, you know ;-). Det stod att man skulle spraya/droppa lite vatten för att se om plagget behövde impregneras och både overallerna sög åt sig som Sahara. Efteråt provade jag igen och då låg dropparna kvar så nu är vi rustade för vintern.

Idag har jag och tjejerna varit hem till min pappa så de har fått rida, Isabelle i sina nya ridbyxor som jag köpte på ja just det Gekås igen. De är så duktiga båda tjejerna fast Isabelle ville inte rida så mycket idag så hon gick bredvid ett slag. Tindra mumsade frostnypna blåa vindruvor efter ridturen och jag norpade med mig några klasar hem för de var riktigt goda nu. *Mums* vi måste köpa egna och plantera i vår.

Oj vad jag babblar nu får jag sluta så att jag kan krama min gubbe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0