Dödshotad

Ja herrejösses om jag ska tolka det här till det yttersta så blev jag faktiskt dödshotad igår på tröskeln till mitt eget hem!
Tjejerna hade smitit ut lite för tunnt klädda för att spana in vad Mattias sysslade med så jag höll som bäst på med att ropa in dem igen när jag får syn på en man i ögonvrån ute på vägen, hälsar glatt eftersom jag trodde det var en av dem som ska arbeta på våran gata denna vecka. BIG MISSTAKE!
Det var ett sändebud från någon av frikyrkorna och så började han rabbla sitt dravel tror du på en bättre värld utan krig och osämja? Jag kontrade med att så länge människor har en egen fri vilja och rätt till att få tänka själva så kommer det finnas osämja och därmed också krig i någon form. Jag upplyste honom att enligt bibeln så borde jag också stena en av mina grannar till döds men så var det inte, för bibeln var ju som sagt en mycket gammal bok och mycket har förändrats sedan dess. Dravlet fortsatte tills han rundade av med att alla människor som inte passade för "paradiset" skulle försvinna från jorden. Jag tackade och sa att det där tror jag inte på och eftersom tjejerna nu hade kommit in kunde jag lämpligt avsluta där med att säga hejdå och stänga dörren.
Summan av kardemumman så är jag en av dem som då kommer att avhysas från jorden och därmed blev jag dödshotad på tröskeln till mitt eget hem.
På senare tid har det kommit in polisanmälningar på havsörnar i kommunen så jag kanske också ska göra en anmälan för det är faktiskt olagligt att hota andra men jag tror att det får vara. Istället får jag fortsätta att leva mitt liv i synd med att t.ex. odla olika grödor i samma pallkrage för det får man heller inte göra enligt bibeln.

Nej man kanske ska göra något vettigt hemma idag också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0