Snart är det dags!

Imorgonbitti bär det av mot trädgårdsmässan för mig och Mattias! Det ska bli jättekul då det är ngt som jag sett fram emot en lång tid nu. Kameran kommer få följa med så att vi kan fota det som man vill ha, inspireras av eller bara måste ha en bild av för att visa för er som läser bloggen ;-) 
Vi har börjat fundera på hur vi ska kunna bli mer självförsörjande på t.ex. grönsaker så det kommer vi kika efter i första hand och en lista måste skrivas så att vi har några punkter som vi inte glömmer bort för det finns ju så mycket annat som lockar ögonen när man väl står där i mässhallarna.

Igår såg jag ett riktigt vårtecken nämligen en toffsvipa så nu kära vänner är våren verkligen på intågande däremot såg jag inga grisar igår men det tror jag mer berodde på att det dundrade fram en lasbil före mig inte för att jag klagar men man sitter liksom och laddar upp sig själv som när man ser en skräckis. När kommer de? Kommer den hoppa upp på bilen? Tänk om jag möter en lastbil samtidigt vart kör jag då? Kommer ngn se mig ikväll om bilen far ned i diket?

Räkningarna som inte dras själva är betalda idag och det är ju alltid ett orosmoment att se hur mycket eller lite som blir kvar att leva på, skönt att det är gjort och det käns riktigt bra denna månad. Det kommer nog bli till att köpa lite småfix till huset. Nej nu ska det kokas potatis till matlådan.

Puss på dig älskling vi ses imorgonbitti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0