Förbannade snö och veckans viltrapport.

Förbannade snö är nog ett milt uttryck idag med tanke på att jag tänkt inhandla nya fina sommardäck och lägga på dem nu istället för mina vinterdäck som är totalslut och därmed en jäkla massa böter på. Iochförsig är väl nya sommardäck med mönster bättre än vinterdäck med uselt mönster.

Iallafall hade varit och lämnat tjejerna på dagis och svängde upp för vår backe halvvägs upp blev det stopp så då var det bara att krångla sig ned men skam den som ger sig så ett nytt försök blev det. Jag kan säga att det stannade vid ett försök för denna gången gick det ännu sämre och grannfrun fick ringa efter en väninna som kunde komma och dra bileländet till rätta. Nu fick bilen stå på parkeringsfickan längs "stora vägen"  tills jag skulle åka till jobbet, jodå jag höll knappt på att komma därifrån också sen när det var dags att rulla mot Uppsala.

Veckans viltvarning ser ut så här hittills.

Måndag: Tre harpaltar modell skogshare mellan 70 sträckan vid bladåker/knutbykorset fram till stora backen sen skymtade jag ändan på ett vildsvin mellan andra och sista 70 sträckan från Uppsala räknat.

Idag hann jag se fyra vildsvin på samma sträcka som igår plus en råbock med andra ord kör försiktigt efter det ni passerar vällen och ännu försiktigare efter andra 70 sträckan ända ut till 76:an. Själv har jag insett att det handlar inte om jag kör på ett vildsvin utan när jag kör på ett vildsvin.

Sen hade älsklingen plockat undan i köket och skottat =) Puss på dig min duktiga gubbe!

Nattinatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0