Läskiga grisar i blåbärsskogen

Igår var sista dagen på jobbet och jag kom inte därifrån förens klockan fem men nu är det äntligen semester på riktigt!
Hemma väntade tre stycken sjusovare som tagit en lite lång siesta så tjejerna fick vara uppe en timme längre än vad de brukar.
Isabelle och jag gick upp i skogen och plockade blåbär när Tindra somnat och oj vad det finns massor av dem i år fast de är rätt små än. Som vanligt när man plockar blåbär råkar jag alltid sätta mig i ett bo av pissmyror fast igår var det Isabelle som blev drabbad, tack och lov upptäckte hon dem innan de hunnit bita henne.
När vi som bäst var i plockartagen hörde vi ljud från ett eller flera vildsvin som måste ha befunnit sig ca 50-100m ifrån oss! Läskigt tyckte jag men vi plockade en liten stund till innan vi begav oss hem, väl hemkomna fick Isabelle äta bären med mjölk och socker en riktig sommarklassiker.

Idag åker Isabelle till farmor för att sova över och hon kommer ha riktigt roligt med att träffa en kompis, promenera hundar och sen skulle de rida också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0