Frostnypet 1 januari 2009

Gott nytt år på er hoppas vi har ett härligt år framför oss!

Jag börjar året med att drömma om friska tag i trädgården när våren vill infinna sig, som första tanke har jag gräsmattan i sikte eller ska jag kalla den mosskombinerad gropmatta för att ge den en mer rättvis benämning. Har läst på en del om gödning, vertikalskärning och gud vet vad på den här entusiastiska sidan http://www.olleberg.nu/06/index.htm en varning utfärdas om man är känslig för pedantiska äldre herrar.
Idag kom jag på att en kryddspiral skulle vara trevligt, hur man gör en sådan hittar ni blandannat här http://www.juniper.se/kryddspiral/  sen drömmer jag fortfarande om att iordningställa ett pallkrageland, mer perenner till rabatterna, en rosberså och en bänk snickrad runt ett av äppelträden. Phu man blir lite svettig av att skriva ned de ideér som man gärna vill genomföra inom en snar framtid.

Jag ska inte skriva om julen mer än att den var härlig och visa er den fina kransen som fortfarande hänger över köksbordet


Idag har jag haft med mig kameran ut och tagit lite bilder på en frostnypen trädgård och det är roligt men om jag kan lära mig att utnyttja den fullt ut så vore det nog ännu roligare.


Isabelle i den delen av trädgården som jag tycker är fin som den är.


En kvarleva från tidigare husägare.

   
Frost frossa!





Kommentarer
Postat av: Linda

Fina bilder du har knäppt.

Hoppas allt är bra med er annars. kram

2009-01-03 @ 13:40:45
Postat av: Monica

Det var fina bilder. Den med äpplet är ju ett mästerverk.

2009-01-05 @ 21:50:40
URL: http://web.comhem.se/~u88607025

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0