En dag kvar av ledigheten

Vi har haft en lång ledighet nu över jul men nu är det bara imorgon kvar så hoppas att det fina vädret håller i sig imorgon med.

Idag tog vi barnen i pulkorna och promenerade ned till Tempo och handlade lite, tindra satte jag i Phil&Teds åkpåsen som passade bra i pulkan fick vika den lite i ryggen bara. Nu på kvällen så har jag och Isabelle bakat chokladbollar men fy vad äckliga de är, fattar inte hur vi kunde svulla i oss en hel sats sånna när jag och syrran var små. Isabelle tyckte det var roligt och hade nog ätit upp alla om hon fått men nu blev det inte så många då hon skulle i säng.

Igår var det Östra Open i Bergby (serietävling i enduro) så då var jag där och kikade på älsklingen när han tävlade medans tjejerna hade det varmt och skoj hos farmor. Egentligen skulle jag ha hejat och fotat lite extra på en kompis till Mattias också men då lilla ärthjärnan jag fick hjärnsläpp så glömde jag bort både vad han hade för nr och vilken jacka han hade, kom bara ihåg att han körde en KTM -08 med klistermärke vid soppatanken som det stod DHL på. Nu är det ju rätt många KTM i spåret och ett yttepytte litet klistermärke vid soppatanken är inte heller så mycket att gå på. Förlåt, förlåt Gusten får skärpa till mig till nästa gång och då skriva ned vilka nr jag ska kika extra efter.
 
Så här såg det ut igår när älsklingen körde och han har inte tinat än, fast han är ute och kvällskör nu med en kompis så jag tror det roliga överväger nackdelarna med körning i tio minusgrader.




Kom att tänka på det att det käns lite fjantigt när man står i skogen och tittar på en mansdominerad motorsport (finns det en kvinnodominerad?) och så ropar man "Heja hjärtat! Heja Heja!" just den bitet med hjärtat käns en aningens larvigt får komma på något annat att hojta. Fast åh andra sidan är han mitt hjärta och det borde alla få veta =)

Nej nu ska jag göra ngt kreativt som att städa kanske.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0