Helgen som kommit och gått

Igår åkte jag och tjejerna till en av mina arbetskamrater för att köpa en höbal till grisarna (våra marsvin) så då passade Isabelle på att fråga om vi fick se korna fast de har mest sådana där som hamnar på tallriken för att de är av manligt kön ;-). Särskilt glad med besöket var Isabelle över att hon och Tindra fick ge en varsin häst en morot.

Sen for vi vidare till Kvantum för att inhandla florsocker med jordgubbssmak men det fanns inget och fick veta att de har slutat med det. Så besviken åkte jag hem och gjorde bilcupcakes med vanlig glasyr på som jag färgade med karamellfärg inte alls samma goda smak men lillasyster tyckte de var supergoda iallafall.

Ja min syster och mormor var över igår och firade Isabelle sen var min vän A här för att köra ut Mattias i skogen och hastigt lämna av presenter hon med. Jättefina kläder från alla tre och A hade verkligen frossat i tjejiga hårspännen, det är så himla roligt nu när Isabelle har fått så långt hår att man kan sätta upp det ordentligt.

Mattias hade en riktig grabbdag igår så totalt kanske jag såg honom 4 timmar under hela dagen.

Idag har vi bara varit hemma planerat lite för tvättstugan, jordkällaren drömt om att bli lite mer självhushållande med hjälp av ett växthus. Bjudit svärmor på en läcker gryta av rådjur.

Nej nu ska det drömmas vidare om sommarens projekt =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0