De tre små grisarna

Inatt så sov Isabelle inget vidare och när jag väl fått henne att sova en längre stund så vaknar jag av att KF (Majsan) är inne i hennes rum och klingar med leksakerna, hör KF fräsa ett ynkligt kattungefräs och sen ett pip.... Ett pip kan bara betyda en sak och jodå hon lattjade hejvilt med en mus klockan tre på morgonen. Jippie! Precis vad man vill ta reda på två timmar innan det är dags att åka till jobbet. 

Isabelle tog det hela bra iallafall med kommentarer som "Åh lilla musen, pip, pip" och "Vinka till lilla musen" och när jag ledsnat på Majsans lattjande med den fångade jag den själv och avlägsnade den från huset.

Pigg och alert satt jag i bilen på väg mot Uppsala när jag har paserat första 70 sträckan får jag stå på bromsen då de tre små grisarna tornade upp sig på vägen. Men de irrade av lite raskt, fy snart är de väl i trädgården och förstör. 

Kommentarer
Postat av: Angelica

Du e utmanad av mig :-)

2009-02-06 @ 18:42:47
URL: http://betongmorsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0