Äntligen lite vinterkörning

Mattias la om till dubbdäck på min hoj redan innan han hade fått däck till sin men jag har inte åkt en meter sedan dess tills idag då vi åkte ut till Knutby medans svärmor passade tjejerna.

Märktes på en gång att det var skillnad med dubbdäck för oj vad tungrullad min lilla hoj var och den tjusiga sången Gymkort, gymkort trallalalala i refreng från "Bullfest hela dagen" ekade i huvudet.
Tyckte hojen betedde sig lite konstigt i början men bortförklarade det med att det var så länge sedan sist för sen när jag blev lite varmare i kläderna så var den som vanligt. Det flöt på riktigt bra efter en liten stund och när vi tagit en dricka paus bestämde vi oss för att utöka min träningsslinga lite Mattias sa att det var nog lite stenigt där hade han för sig men var inte helt säker då det var längesedan han kört där men det tyckte jag var okej så vi gav oss i kast med det. Det han verkligen glömt bort (eller helt enkelt valde att inte säga det man inte vet lider man inte av, you know) var att det var lite bergsklackar inte så stora kanske men alldeles tillräckligt för mig som är rädd för småsten.

Hur det gick med berghällen? Det gick skitbra och oj vad roligt det var! 
Trillade faktiskt bara en enda gång idag (räknade inte motorstoppen) och det var för att dubbdäcken inte fungerade som de ska... Mattias håller inte med mig i den teorin då han tycker att man inte kan räkna med att dubben ska ta på en massa lös is när man tagit ett dåligt spår ;-) Sopade i knät och det gjorde ont.

Vi körde några varv till eller ja Mattias körde väl två varv när jag körde ett men när vi bestämde oss för att det var dags att åka hem så tvärdog min hoj och Mattias hade åkt före till bilen så där stod jag i skogen och kickade min annars så lättstartade hoj till ingen nytta. Mattias kom och hjälpte mig efter en stund och körde tillbaka den till bilen så fick jag köra tillbaka hans Gasgas 300(!) eller den körde med mig kanske är en rättare beskrivning lite läskigt men jag tog mig till bilen iallafall med lite mersmak.

Mattias kunde också konstatera att något vajsing är i görningen med min hoj så nu ska vi ehum, han riva min förgasare så får vi se om det är fukt eller vad det nu kan vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0