Det luktar gott

Jag håller på att laga middag tills ikväll och nu luktar det så gott i huset från den texmex kryddade kycklingen (ICA:s låda) och rotfrukterna i ugnen är dock lite nervös över att de inte ska hinna bli klara tills jag ska åka till jobbet. Håll tummarna gott folk.
Vintern har precis börjat men redan saknar vi två par vintervantar samt båda paren galonvantar! Jag skulle vilja ta ett snack med det där vantätande monstret vem det nu än kan tänkas vara. Ser ni ett par didriksons röda vantar, ett par röda hestra vantar samt två par m.blå didrikssons galonvantar ligga och skräpa någonstans kan de mycket säkert vara tjejernas.

Nej om man ska göra ett sista ryck här hemma och kanske höja värmen i ugnen ytterligare det här blev en riktig nagelbitare. Bättre imorgon då jag vet vad det blir redan nu. Då blir det en hel karrée som åker ned i min kära kockums gryta för att låångsamt tillagas till perfektion av mörhet tillsammans med äppeljuice, äpplen, lök och kanske ngn morot. Inbillar jag mig iallafall =)

Kramen på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0