Veka jävla karlar!

Fy tusan för dessa veka karlar som inte borde få kalla sig för män, jag var så förbannad imorse när jag kom hem från jobbet så detta kommer nog bli ett rätt långt inlägg och kommer garanterat avslutas med en hyllning till alla riktiga män.

Igår blev det övertid på jobbet och naturligtvis så händer det ngt negativt på jobbet så att man blir kvar lite längre än vad vi tänkt oss från början iochförsig inte helt ovanligt. Klockan tre inatt kunde jag rulla ifrån jobbet tretton timmar senare efter att jag kom dit och jag kände mig rätt sliten för att inte tala om hungrig! Det blev en sväng förbi Mc Donalds och sedan rullade jag sakta ätandes hemåt.
Eftersom mobilen var hemma på tork så kändes det lite otäckt att köra så maxhastigheten var 70 km i timmen och före bladåker/knutby korset började det bli riktigt slitigt. Såg ett rådjur och en räv men i övrigt var det lugn ända tills jag nästan var framme vid Petbol (korsningen mot fyrväpplingen) där det stod två bilar och det låg en stackars älg i diket.
Stannade och frågade ifall de behövde hjälp fick ett litet halvdant svar och mannen som kört på älgen avslutade sitt samtal med polisen som hade svårt att få tag i en viltvårdare då deras resurser var redan ute på jobb. Polisens råd var att drämma en domkraft i huvudet på älgen men det hade de ingen vidare lust med. *suck* jag har kniv i min bil så jag kan hämta den svarade jag.
-Ja fast vågar du sticka den då? -Absolut men jag behöver hjälp med att hålla i huvudet. Gick och hämtade min kniv och även domkraften från min bil, väl tillbaka så får man höra. -Nja ingen av oss törs hjälpa dig *dubbelsuck* vilka fjollor.

Ringer min pappa för lite stöd som talar om det jag redan vet nämligen att det faktiskt bara är viltvårdaren som får ta livet av påkörda djur. Talar om detta för de båda männen varav han som kört på älgen återigen säger att polisen minsann sagt att han skulle drämma en domkraft i huvudet på älgen. Talar då om för honom att ja då blir det en helt annan sak och undrar om när viltvårdaren skulle komma. Ja han skulle ringa när han var på gång.
Här tackade jag för mig och önskade dem lycka till innan jag sa något väldigt olämpligt om deras manlighet och medlidande för djur. Javist hade jag själv kunnat drämma domkraften i huvudet på älgen men misstänkte att jag med mina ynka 50 kg inte riktigt har den styrka som krävdes för att få den proceduren kort.
Väl hemma tackade jag Mattias för att han är en riktig man.

Jag hoppas innerligt att viltvårdaren kom snart efter att jag lämnat dem men att två vuxna karlar inte törs hjälpa en liten tjej på 50 kg att hålla en älg som är i stort sett redan färdig då den är så pass skadad att det bara är huvudet den kan röra på. Det är patetiskt! Att de dessutom inte ens kunde drämma domkraften i huvudet på den stackars älgen är ännu värre för som vuxen karl borde man ha lite mer stake och styrka än vad jag har.

Tacka vet jag alla äkta män såsom min pappa som helt klart har varit ett stort inflytande över min bild över vad riktig karl ska kunna. Att jag har fått en man som lever upp till allt vad ordet man innebär för mig får jag skatta mig mer än lycklig över.
Vad ni tjejer ser hos killar utan stake är för mig obegripligt men de har säkert någon positiv egenskap de med som sängvärmare eller att hämta tidningen kanske, vad vet jag.

Älska era riktiga män och var rädda om dem för bra karlar verkar vara en bristvara idag.

Tack min älskling för att du är en tvättäkta karlakarl ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0