Fy katten sa katten.

Idag har Majsan vår katt blivit kastrerad, vaccinerad och öronmärkt. Isabelle tyckte det var lite jobbigt eftersom vi lämnade Majsan själv hos veterinären då jag inte riktigt tyckte att det lämpade sig att sitta i det lilla väntrummet i en timme med bara två russinpaket som muta.
Det tog tid innan Majsan vaknade upp här hemma men nu är hon som vanligt fast det syns på ögonen att hon haft en tuff dag.

Annars så har jag och tjejerna påskpyntat ute i trädgården idag med att sätta lite fjädrar i ett träd sen lekte de i sandlådan medans jag lastade släpkärran med sådant som ska till återvinningscentralen. När Mattias kom hem från jobbet visade Isabelle stolt upp det tjusiga trädet och sen packade vi in oss i bilen och for till odal där vi handlade såjord och små drivhus(?) till fröerna som landade i brevlådan idag. Ett postägg har jag skickat till min mormor idag också.

Igår så började älsklingen att panela i hallen så nu kan man ana sig till hur det färdiga resultatet med vit bröstpanel och rosa tapet kommer se ut. Jag längtar efter att få en helt färdigrenoverad hall med var sak på sin plats med skohylla, hängare och hela fadderullan. I min vision finns det även härliga mårbacka pelargoner i fönstren men då vi har luftvärmepump i hallen tror jag inte de trivs där. 
Jag gick en omgång med min nya sekatör och grensåg i syrenhäcken igår och jag är väldigt nöjd med dem båda. Jag tar lite i taget av syrenhäcken som är ut mot vägen då vi inte vill jämna den med marken så det kommer nog ta några år innan den är tät och fin. Jag såg att där jag sågat ned förra året kommer det ca fem nya grenar upp istället för bara en så det är ju positivt. Än mer glad blev jag över att i år gick det på ett kick att ta ned det jag ville så nu är det bara lite gödsling kvar. Jo jag vet man ska väl inte gödsla en syrenhäck men våran står till större delen direkt på berg och bladen är yttepytte små så då kan den nog må bra av lite gödning särskilt nu när jag vill få den att bli lite tätare.

Vi såg på Du är vad du äter ikväll och det jag måste reflektera över är om denna mäniskan Anna Skipper inte kan låta bli att kladda på alla sina manliga klienter? Tycker det verkar som "Hej jag är en 40 taggare och har en livskris så jag måste limma på alla män som kommer i min väg" Jaja hon står ju inte och torrjuckar mot deras ben än iallafall och hon får dem att välja en nyttigare livsstil för en tid eller längre så det är väl bra.

När skipper lämnade rutan var det dags att zappa över till kvällens höjdpunkt som var väl förberedd med popcorn och Ländias cocosbollar döm om min grymma besvikelse när jag upptäckte att istället för Grace Anatomy så var det ishockey...... Vem f*n ersätter Grace med hockey?

Kommentarer
Postat av: Angelica

Samma pucko som ersatte Desperate Housewives med hockey igår....

2009-04-08 @ 22:25:05
URL: http://betongmorsa.blogg.se/
Postat av: Jannice

Du har hunnit med mycket idag du! Kul med renovering. Alltid kul med något nytt. Hoppas barnen dina blir friska snart=)

2009-04-08 @ 23:45:45
URL: http://jannicelindell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0