Blåsippan ute i backarna....

står, niger och säger att nu är det vår.
Isabelle hittade den första blåsippan och kom med den till mig =) Älskade lilla gumman som tycker så mycket om blommor var riktigt glad över sitt fynd.
Ja här är vi hemma fortfarande och kommer nog vara det några dagar till men vi kör på varannan dag och turas om att vara hemma med de små sjuklingarna.

Sjuklingarna och jag var ute på förmiddagen och då passade jag på att grovstäda ur bilen men det behövs ett varv till med dammsugaren och trasa samt en fönsterputs för rutorna tog jag inte alls. Sen ringde jag gummiverkstaden och lyckades flirta till mig en tid idag för däckbyte, egentligen hotade jag med att åka till en annan verkstad men se då hade de plötsligt tid ;-)
Efter lunch packade vi in oss i bilen och åkte ned för däckbytet härligt med nya fina däck med mönster! Mina vinterdäck var katastrof, slicks med korden framme på ett av däcken och ett har jag som sagt redan fått punka på, livsfarliga sa killarna. Jag håller med dem fullständigt i den frågan.

Väl hemma omorganiserade jag barnen från bilen till vagnen med ett snabt blöjbyte mellan då nöden krävde det och sen begav vi oss ut på promenad med sekatören i högsta hugg för att ta hem ett påskris. Kan ni tänka er att båda tjejerna sov i vagnen när vi kom hem.
Lite roligt med påskris för från början tog man in ris för att slå sig med. Ni vet, något bibliskt som någon sadistisk pastor hittat på för att tukta sin församling. Idag tar vi in ris för att smycka vårat hem vilket verkligen är så långt bort från ursprunget det bara kan komma, vårt ris får bara fjädrar i år och jag var inne på att bara ha vita fjädrar men sen kunde jag inte låta bli dem rosa.

Lite bilder från dagen.

 


Humle drottningarna hade skytteltrafik till krokusarna.


Två trötta tjejer.

Tindras nalle fick ett lerbad på förmidagen (av storasyster?) och när det upptäcktes blev det ramaskri och världens undergång var nära men inget ont som har ngt gott med sig för nu blev det en maskin med gosedjur och nalle var ren men lite fuktig tills det  var sängdags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0