Ränneslätt 2008

Ja då var vi hemkomna från ränneslätt.

Vi åkte i fredags klockan 11 och ca fem timmar senare checkade vi in på hotellet i nässjö, J och Mattias åkte iväg och gjorde den officiella anmälningen och fick sina kuvert med transponder, nr-lappar, info mm. Jag och A tog en vända på stan under tiden där vi hittade jättefina barnkläder (förvånade eller?) men de jag fastnade mest för var barbapappa kollektionen på Åhlens så det kunde jag lika gärna handla hemma. 
Senare på kvällen blev det middag på en asiat restaurang där jag provade på buffe där man plockade ihop maten rå så wokade de maten åt en när man plockat färdigt. Gott var det men jag skulle ha satsat på ännu mer grönsaker, till efterätt blev det friterad banan *mums*. Senare blev det drinkar i hotelbaren.

Lördagmorgon vaknade jag tidigt men kunde njuta av att bara vara för en stund, vi åt en helt okej frukost på hotellet. En snabb vända ned på stan för att handla T-shirts åt Mattias och vatten mm som kunde behövas under dagen sen började det bli dags att checka ut och bege sig mot tävlingsplatsen.

Shit vad mycket bilar, husbilar, trailers och skåpbilar det var parkerade på tävlingsområdet och det var först då jag insåg hur stor tävlingen egentligen är och vilket arbetsinsats det måste till för att en sådan här tävling ska kunna gå av stapeln. En stor eloge till alla er som måste haft ett finger med i spelet.

Snart var det dags för start och det var en mäktig upplevelse som man nog måste uppleva själv för att kunna först all spänning som hänger i luften och för att inte tala om när själva startfältet ger sig iväg.


Startfältet är redo att ge sig iväg!


Starten har gått och det fullkomligt myllrade av folk på banan men sen var de närmare 1000 åkare också.


Älsklingen fastnade till min glädje på bild han med fast det hade jag ingen aning om förens imorse när jag gick igenom korten på datorn


Här kommer "gubbarna"

 
Första killen som dyker upp på andra varvet (rätta mig om jag har fel)


Vissa förare hade plockat med sig avspärrningar under första varvet så de hade flera meter plast släpande efter sig som senare lindades upp runt bakdrevet såg jag.


Även på ställen som ser enkla ut för oss som ser på blev det avåkningar.


Andra hade rolloff som fladdrade från googelsen


Här var det en kille som satt duktigt fast men loss kom han efter ett tag.


Ytterligare en som fastnade men inte lika illa som den förra och tror ni inte Mattias passerar medans jag fotar.


Tjejerna körde med gul bakgrund och röda siffror så de skilde sig riktigt bra från mängden.


Ytterligare en ryggtavla på älsklingen nu inne på sitt tredje varv.


Någon körde med luddiga gröna öron.


Medans några ställde hojen åt sidan en stund och vilade gick andra omkull.


Ja så var tävlingen över för den här gången och idag väntar högtryckstvätten.

Tyvärr blev det inga målgångsbilder då jag var tvungen att köra in till Nässjö och hämta A som haft en lugn förmiddag på hotellet och sen en trevlig stund på stan. A  blev utkastad från cafet klockan tre så hon fick spendera en stund på tågstationen innan jag kom.

Mattias har helt klart fått mersmak efter tre fullföljda varv och han tyckte att diket och berget som folk pratat så respektingivande om inte alls var så farligt i jämförelse med den bild han målat upp. Nu väntar vi på att resultaten ska komma ut men jag gissar på att arrangören har lite att stå i för att avrunda och ställa allt i ordning efter en tävling som denna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0