Härliga veckan.

Det är helt klart inte den här veckan.
I måndags var jag till tandläkaren i Östhammar och lagade en tand och det gick jättebra. Jag var bara lite spänd men från att ha varit den som satt redan i väntrummet och grät så tycker jag att det var kanonbra gjort av mig =) Mindre skoj var det när jag åkte därifrån då det knakade jättemycket om bilen när jag svängde 90 grader. In på Statoil som förövrigt bara har pumparna kvar, butiken har de jämnat med marken! Ringer Mattias och förklarar felet och får till svar att det nog är drivknuten kör hem försiktigt och håll hårt i ratten. Puttrade hem i 80km i h med ett krampaktigt tag om ratten samtidigt som jag spanade efter vildsvin och älgar som det finns gott om på den sträckan.
Mattias var ut och provkörde efter att barnen somnat och kom in för att meddela att jag inte får köra en meter till med bilen då den är för farlig för mig att köra.

Att ta sig till jobbet igår var alltså bara att glömma istället blev det en mysdag med barnen hemma. Mattias åkte in till stan och köpte reservdelar efter det han slutat jobbet och spenderade sedan två timmar och tio minuter ute i regnet med att byta drivknut och startmotorn som även den börjat strejka. Jag bakade Mattias favorit under tiden rulltårta med chokladkräm. Tack älskling för att du är så härlig och dessutom himla bra på att laga min bil när jag kört sönder den =) 

När jag hämtade barnen idag märktes det på en gång att det var ngt lurt i luften och jodå nu går det magsjuka på dagis, hurra vad roligt! Ni kan väl aldrig gissa vem av våra barn som troligen har fått det, jodå Tindra den lilla bacillmagneten, who else?

Hur kommer veckan fortsätta kan man ju undra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0