Trädgården.

Igår köpte jag en magnolia på plantagen som jag planterade när jag kom hem vi får se om den överlever då vi bara har lerjord i gräsmattan fast jag blandade ut lerjordenden med halvmultna löv, barr och kogödsel hoppas att den tycker om det. Sen tog jag bort alla ihopkrattade gräs/barrhögar från baksidan och började gödsla syrenhäcken där jag har beskärt den.
 
Idag har jag varit ned och lämnat storasyster på dagis, ska hämta henne vid två men då jag inte har någon bil blir det till att promenera, skönt annars kommer jag aldrig ut på promenad.
Nu medans lillasyster sover i vagnen har jag gödslat färdigt syrenhäcket, försökt att få igång gräsklipparen men gav upp och planterade om alla min blommor, alla sju stycken. Det har varit en strykande åtgång på blommor sen barnen kom då de inte har stått så högt upp på prio listan. Vi får se om blommorna som överlevt än så länge klarar av omplantering då jag använde kogödsel till det.

Nej nu ska jag fixa lite lunch och väcka lillplutt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0