Deklarationen.

Tänk att jag sitter och väntar in i det sista innan jag får ändan ur och deklarerar fastän det är så himla smidigt över nätet. Nåja i år var det väl inte så kul att deklarera med en tusenlapp i kvarskatt har redan börjat längta efter nästa års deklaration när jag får dra av för mina resor. 12 mil om dagen fem dagar i veckan borde ju ge lite tillbaka även om jag kommer vara mammaledig ett tag.

Idag har jag drabbats av städmani utan struktur så det är lite städat i badrummet, vardagsrummet fast storasyster har förstås vält ut alla leksaker igen och köket har tömts från en del disk och tvätt. Jodå vi har tvätt i köket då maskinen står där i väntan på att en groventré ska byggas på tal om tvätt så var mamman riktigt ambitiös idag och slet av överdragen från soffdynorna som nu hänger på tork.
Jag har även varit upp och röjt lite i nya hallen mellan tjejernas rum, skruvade ned den gamla spjälsängen, plockade ur lite av makens verktyg fast tro inte att de hamnade där de är tänkta att vara utan de hamnade i gamla hallen. Jag är en expert på att flytta omkring saker utan att de hamnar där de ska vara.

Min lillasyster och mormor var på besök idag fikade och kikade runt i trädgården fick en slant att köpa en magnolia för och det ska bli spännande.

Imorgon börjar maken att arbeta igen och det käns lite vemodigt för honom då han gärna varit hemma längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0