Åter en sväng till Uppsala idag

Idag tog jag med mig kidsen in till stan så att Mattias kunde panela färdigt Tindras rum utan att bli störd av oss. Vi var in på IKEA för att köpa en pall till Isabelle så att hon når upp till handfatet. När vi kom till deras golvsortiment kikade vi om de hade ngt som passade (läs gårdagens inlägg) de hade ett som var hellt rätt i färgerna bara små skillnader.
En som inte vet skulle nog inte lägga märke till att det är två olika tror jag fast tyvärr var det fel i klickningen men det kanske går att lösa, Mattias är ju så händig och brukar kunna lösa det mesta =)

När vi var där vid golvsortimentet upptäckte jag att jag glömt plånboken i bilen så det var bara att lite glatt göma pallen nära kassorna och hoppas att den stod kvar där hade verkligen ingen lust att gå igenom IKEA en gång till. Fast först fick det bli ett blöjbyte och jag blev glatt överaskad över hur mysigt skötrum de har. 
Jag hade tur sen när vi gick för att kolla om pallen stod där jag gömt den, jag passade också på att ta några lådor att förvara alla småsaker som finns i skrubben.
När vi sen betalat och skulle gå ut upptäckte jag att Tindra tappat sin mösa *suck* men vi gick ut till bilen iallafall, jag satte in barnen i bilen och började packa in i bilen när jag får en "känsla" vänder mig om för att kolla till vagnen och ser den rulla iväg och är på väg att krocka med en bil som håller på att backa ut.
Som tur är får jag tag på den i tid, phu!

Sen kommer syrran md sin sambo och vi får en massa färg och spackel så nu kan vi börja måla i veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0