Aldrig att jag köper en badring, de är livsfarliga!

Blev så himla rädd i veckan när jag och barnen var ned till plaskis och badade med några vänner eller ja barnen badade och vi mammor solade.
Isabelle lånade en badring av någon och när hon hade den runt midjan trillade hon framlänges och fick kämpa för fullt för att hålla huvudet ovan vattnet. Gud så rädd jag blev.
Jag tyckte det tog en evighet innan jag kom fram till henne och naturligtvis halkade jag omkull precis innan jag var framme hos henne. Fick upp henne i min famn och kunde inte få fram ett ord fast jag försökte säga ngt lugnande, tog med henne upp och satte henne i mitt knä.
Det första hon får syn på är kakan som jag kastade när jag sprang för att få upp henne ur vattnet, hon snor kakan och springer sedan iväg och leker i lekställningarna. Kvar blev den våta, paffa och skärrade mamman som nu får höra att hon inte är en så dålig mamma utan att det där hade de flesta som var med råkat ut för på ett eller annat sätt.
Isabelle badade inte mer den dagen men hon var nyfiken på vattnet och plaskade i det från kanten och hon har badat hemma utan problem så förhoppningsvis var det inte så läskigt för hennes del men jag tänker helt klart inte ge tjejerna någon badring för hade hon inte haft den hade hon kommit upp själv tror jag. Vilken tur att man hade koll vågar knappt tänka hur det hade gått annars.


Nu till lite trevligare saker, jag har varit på fotspa i veckan det var superskönt och oj vad fina mina fötter blev så nu vill jag nog göra om det snart. Funderar också på om jag ska börja sälja produkterna så att jag kan ha råd med fotbad varje dag ;-)

Idag har vi varit på Lelles och där provsatt jag en Honda som jag gärna skulle vilja ha men nu får jag hålla mig till min plutthoj så får jag prova Mattias sen när jag blivit lite säkrare så får vi välja utefter det vad jag ska byta upp mig till för kubik. Helt klart är att jag nog inte kommer vilja ha 80kubikare resten av livet för lite tävlingsmänniska är jag ju =) 

Nej nu ska jag göra ngt annat sköt om er och håll koll på barnen i badet!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0